ПОРАДА МЕДИЧНОГО ПРАЦІВНИКА

ЯК ПОПЕРЕДИТИ ІНФЕКЦІЙНІ ЗАХВОРЮВАННЯ

Внаслідок недотримання правил гігієни найчастіше розвиваються гострі та хронічні захворювання шлунково-кишкового тракту з проявами діареї та закрепів, гельмінтози, педикульоз, дерматити, фолікуліт, грибкові враження шкіри ніг та нігтів, захворювання слизової оболонки ротової порожнини, ясен та зубів, горла (стоматит, гінгівіт, карієс, ангіна), паразитарні захворювання.

Не можна торкатися обличчя, волосся, носа, рота, очей та вух забрудненими руками. Патогенні організми часто поширюються, коли дитина торкається предмета, забрудненого мікроорганізмами, а потім торкається власного обличчя, очей, носа або рота.

Попередити розповсюдження респіраторних інфекційних хвороб допоможе дотримання правил гігієни при чханні та кашлі. Під час чхання або кашлю прикривати рот та ніс одноразовою паперовою серветкою або паперовим носовичком та викидати їх у смітник одразу після використання. Якщо серветки немає, не можна закривати обличчя руками, краще зробити це за допомогою рукава чи зігнутої в лікті руки. Не варто користуватися носовичками з тканини, оскільки на них мікроорганізми можуть накопичуватися та розмножуватися. Після чхання та кашлю потрібно регулярно мити руки. В разі відсутності такої можливості, використовувати одноразові серветки з антисептичними розчином або розчин розпилити безпосередньо на руки та витерти сухою паперовою серветкою, а за відсутності - сухою і чистою тканиною.

При появі у дитини перших симптомів інфекційних захворювань, особливо грипу, її необхідно залишати вдома, щоб попередити можливі ускладнення та передачу збудника іншим. Батькам варто якомога швидше проконсультуватися з лікарем та забезпечити дитині належний догляд, згідно з рекомендаціями фахівця. У школу можна повертатися після повного одужання.

Деякі віруси та бактерії можуть виживати на твердих поверхнях до 2 діб.

ЩО МАЮТЬ ЗНАТИ ДІТИ ПРО ГІГІЄНУ РУК

Перше та основне правило гігієни – регулярне миття рук з милом, особливо перед кожним прийомом їжі, після відвідування туалету та повернення з громадських місць. Змалечку дітям варто пояснювати, що людина бере руками різні предмети: олівці, книги, зошити, м’ячі, гладить тварин, торкається меблів та ручок дверей тощо. На всіх цих предметах є бруд та мікроби, які часто залишаються на шкірі пальців та долоні. Якщо їсти немитими руками чи торкатися обличчя, збудники хвороб можуть потрапити в організм.

Дотримуючись п'яти простих порад дитина захистить свій організм від збудників поширених хвороб: спершу потрібно намочити руки водою, потім намилити до утворення піни, ретельно потерти протягом щонайменше 20 секунд, змити та витерти насухо одноразовою серветкою.

Як правильно мити руки:

· закочуємо рукави вище;

· руки простягаємо під струмінь води, змочуємо їх;

· беремо в руки мило і намилюємо їх до утворення піни..

· тремо руку об руку;

· змиваємо з рук піну великою кількістю води;

· перевіряємо, наскільки добре вимили руки;

· витираємо руки чистим і сухим паперовим рушником чи серветкою;

· закриваємо кран паперовим рушником чи серветкою;

· перевіряємо сухість долонь, для цього притискаємо до щік руки тильною стороною.

Як діти, так і більшість дорослих не задумуються про те, що закривають кран після миття чистими руками і таким чином мікроорганізми можуть знову потрапити на руки. Варто користуватися паперовою серветкою.

Якщо мило та вода недоступні, можна використовувати дезінфікуючий засіб для рук, який містить щонайменше 60% спирту. Ці засоби прості у використанні та швидко зменшують кількість мікроорганізмів на руках, проте вони не забезпечують захист від усіх типів бактерій, вірусів. Важливо, щоб діти використовували їх лише у разі потреби і за призначенням, адже ці засоби можуть нашкодити при попаданні в очі або в рот.

Догляду потребують і нігті на пальцях рук та ніг. Необхідно регулярно підстригати та чистити нігті, а також не гризти нігті.

ОСОБИСТА ГІГІЄНА

Діти, які відвідують спортивні секції чи танцювальні гуртки, також повинні дотримуватися простих правил гігієни: не ділитися одягом та формою, рушниками, губками, а також засобами особистої гігієни (наприклад, антиперспірантами). Не можна зберігати брудний або вологий одяг та спорядження в шафці чи сумці, одяг потрібно прати, а спорядження – чистити. Сумки та рюкзаки теж повинні бути чистими, особливо від залишків продуктів харчування та бруду.

Коли дитина бачить, що рідні дотримуються правил гігієни, то слідуватиме їх прикладу. Тому батьки зобов'язані не лише вчити дитину, а й самі суворо дотримуватися простих правил гігієни.

ПАМ’ЯТАЙ-ТВОЄ ЗДОРОВ'Я В ТВОЇХ РУКАХ!

Всеукраїнська акція «Національний тиждень читання»

Державна установа «Український інститут книги» повідомляє, що згідно зі Стратегією розвитку читання на період до 2032 року «Читання як життєва стратегія» та операційним планом її реалізації на 2023–2025 роки», затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 березня 2023 р. № 190-р, та відповідно до Плану роботи Інституту на 2023 рік проводить з 04 грудня 2023 року до 10 грудня 2023 року Всеукраїнську інформаційно-просвітницьку тематичну акцію «Національний тиждень читання» (далі — Акція), мета якої — консолідувати українське суспільство навколо читання як тренду.

Цьогоріч гасло Акції — «Бути своїми», що означає зв’язок між поколіннями. Ми переконані, ви поділяєте думку, що промоція читання є важливим чинником розвитку людського потенціалу і для дорослих, і для дітей, адже читання — основа життя самобутньої освіченої нації, гарна ідея для дозвілля, необхідність на шляху професійного зростання і соціальної адаптації, збереження ментального здоров’я тощо.

Тому запрошуємо вас долучитися до реалізації Акції.

  • розмістити на своїх офіційних каналах комунікації інформацію про Акцію — її гасло, мету, терміни проведення (на сайті Інституту доступні візуальні матеріали, спеціально стилізовані до події), у період із 29.11.23 р. до 03.12.23 р., в інформаційному повідомленні просимо насамперед запросити Ваших читачів взяти участь у загальнонаціональному флешмобі;

  • підтримати загальнонаціональний флешмоб (04.12.23 р. – 10.12.23 р.): у соціальних мережах розмістити дописи / низку дописів (текстові повідомлення, фото- та відеоматеріали) — поділитися своїми читацькими вподобаннями (наприклад, опублікувати певний перелік книжок, та/або історію про найулюбленіший літературний твір, та/або міркування про важливість читання). Рекомендуємо використовувати у соціальних мережах тематичні хештеги #тижденьчитання2023 та #бутисвоїми.

Будьмо своїми! Читаймо разом!

«Про протидію онлайн-шахрайствам»

Задля обізнаності громадян України щодо потенційних загроз в online-середовищі та з метою протидії та попередження вчинення онлайн-шахрайствам просимо ознайомитися з інформацією, наданою відділом протидії кіберзлочинам в Сумській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України.

/Files/photogallery/photo1694159580.jpeg/Files/images/photo1694159580 (1).jpeg

Департаментом кіберполіції розроблено електронну платформу «Мрія». Основна мета проекту є протидія кремлівській пропаганді та фейковим або проросійським ресурсам у мережі Інтернет.

Ознайомитися з даною платформою можна за посиланням:

- https://mriya.social –офіційний сайт проекту

- https://t.me/stoprussiachannel- основний тел

/Files/photogallery/зображення_viber_2023-09-06_13-39-14-297.jpg

еграм - канал, де здійснюютьсякомунікації з підписниками

- @stopdrugsbot – телеграм – бот для збору нових посилань на ворожі ресурси

- https://t.me/ukraine_avanger_dot - офіційний бот для збору інформації про ворожу техніку, коллаборантів, мародерів та іншу оперативну інформацію

ДО НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ 2023-2024

Юридичне розʼяснення про учнівський медогляд: при зарахуванні, щорічний, на дистанційці, за кордоном та для дітей з ООП wym-1692813376587

Електронні версії підручників для учнів 1-11-х класів (2023-2024 н.р.) wym-1692813691893

Цьогоріч для закладів освіти актуальними залишаються питання:

  • створення безпечного освітнього середовища (укриття, запасні виходи);
  • здійснення заходів щодо мінної безпеки;
  • забезпечення комфортних умов для учасників освітнього процесу;
  • поліпшення якості освітньої діяльності.

Для якісної підготовки до початку нового навчального року 2023/2024 та вирішення актуальних питань засновникам і керівникам шкіл пропонують звернути увагу на:

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 17.05.2023 року № 1/6990-23 “Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/24 навчального року”;
  • Лист державної служби України з надзвичайних ситуацій №03-1870/162-2 “Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти”;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 № 974 “Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України”;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669 “Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти”;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 24.02.2023 № 201 “Про затвердження Змін до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти”;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 “Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій”;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 № 601 “Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів”;
  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2020 № 143 “Про затвердження типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи”;
  • Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205 “Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти” зі змінами;
  • Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 “Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів” зі змінами;
  • “Абетку для директора” від ДСЯО;
  • рекомендації від ДСЯО “Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки”.
Кiлькiсть переглядiв: 84

Коментарi